Lepiej poczekać kilka min dłużej na autobus niż płacić więcej za bilety, zresztą polecam aplikacje na telefon z rozkładami jazdy
|
|
Poważnym problemem jest stan twojego umysłuJeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodziłUrodził się specjalista od "dogadzania" oligarchom. To bardzo poważny problem. |
|
teraz mpk to luksus, nowe wiaty, wyświetlacze, biletomaty, klima, nowe autobusy, ludzie to wszystko kosztuje, to jak tych kilka autobusów bedzie mniej nikomu korona z głowy nie spadnieTo nie jest kilka autobusów tylko duże ograniczenie częstotliwości kursowania kluczowych linii. To oznacza, że i tak słaba komunikacja będzie jeszcze gorsza i spowoduje to odpływ pasażerów i dalsze problemy z komunikacją. To jest początek końca komunikacji. |
|
A twoim problemem jest bycie ratuszowym trollem.Poważnym problemem jest stan twojego umysłuJeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodziłUrodził się specjalista od "dogadzania" oligarchom. To bardzo poważny problem. |
|
POSŁUCHAJCIE MENDY PLATFORMIANE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...ODWALCIE SIĘ OD PISU!!!!!!...NIE PIS RZĄDZI W MIEŚCIE TYLKO PLATFORMA WASZA ZAFAJDANA I DO NIEJ MIEJCIE PLATFUSY PRETENSJE
|
|
Bardzo dobrze, bo jak się wjedzie do centrum tak będą mniejsze korki. Jeszcze niech podniosą ceny za parkowanie żeby graty nie mogły wjeżdżać i zacznie się po mieście przyjemniej jeździć. Benzyna powinna być po 6 zł, jak za Tuska, to też trochę ograniczy to jeżdżenie ludzi.
|
|
Już niedługo nie będzie żadnych biletów, bo po co, jak autobusy nie jeżdżą?
Dobrze ze bilety zostają w w dotychczasowej cenie, w innych miastach drożeją.Już niedługo nie będzie żadnych biletów, bo po co, jak autobusy nie jeżdżą? |
|
racja, racja, ale przy nowych okrojonych rozkładach, wolę "drożej", ale wygodniej :)
|
|
Już dawno powinni ograniczyć część przejazdów bo autobusy jeździły prawie puste ale nikt też nie spodziewał się takich działań rządu, to nie wina miasta że musi ograniczać przejazdy a to jedyne rozwiązanie no chyba że wolicie podzyzki cen biletów jak już was i tak pis przyzwyczaił do podwyzek
|
|
po pierwsze:
Komentarze pana japolana...bezprzesady, prosze sie tak nie podniecac, ta pana poetyka nie wnosi NIC do sprawy. absloutnie nic. Problem jest i faktycznie dobrze to nie wyglada. Bo miasto kupuje w nowe autobusy, inwestuje w przystanki, parkingi i petle a...ogranicza dosc znacznie komunikacje miejska. aden park and ride nie zacheci do pozostawienia auta pod domem jak autibus jest co 50 minut a w szczycie na glownej linii co 20 minut kiedy wiadomo ze przyjedzie masakrystycznie zatloczony.
ale z drugiej strony, czy nieprawda jest ze dziura w subwensji oswiatowej jest coraz wieksza i to co rzad oddaje na edukacje jest nawet w polowie niewystarczajace? Czy prad nie drozeje? Czy minimalna nie idzie w gore? Czy inflacja nie szaleje? Mozna winic zuka za wszystko, oczywiscie ze mozna ale trzeba troche pomyslec o tych co biora kase a nie placa np za komunikacje wcale. To krotkowzroczna polityka robienia spoleczenstwu prezentow sie tak konczy i kiedy w koncu do wszystkich to dotrze to...bedziemy pewnie po kolejnych cieciach w kursuowaniu. Nastepene pojda linie nocne a powinny rowniez linie typu 73 ktore nie sluza nikomu, linie ktore dociertaja do Tomaszowic czy Kawki kiedy ludzie placacy podatki w miesicie Lublinie nie moga sie doczekac na swoj autobus.
Serio...po co komu linie typu 33, 54, 78, 79, 73...Jak juz musi cos tam jezdzic bo sasiedni gminy zaplacily i sa zawarte umowy to zrobmy racjonalizacje, np linia 3 lub 50...nie moze te 3 razy dziennie pojechac do Tomaszowic? Moze!
|
|
PIS oddziały w szpitalach zamyka a tu walka kilka autobusów, mniej smogu bedzie w mieście
|
|
Wycofać darmowe przejazdy dla uczniów. Dzieciaki mają 500+ więc niech płacą za bilety!!! Pozwoli to nieco załatać dziurę w budżecie na przewozy.
|
|
Tłok tak że nie da się wsiąść do atobusu mając wykupiony bilet miesięczny
Będę pozwał was przed sąd i wygram
Kombinujcie dalej jak by tu robić cięcia na ludziach ale nie na swoich i sobie
|
|
po pierwsze: Komentarze pana japolana...bezprzesady, prosze sie tak nie podniecac, ta pana poetyka nie wnosi NIC do sprawy. absloutnie nic. Problem jest i faktycznie dobrze to nie wyglada. Bo miasto kupuje w nowe autobusy, inwestuje w przystanki, parkingi i petle a...ogranicza dosc znacznie komunikacje miejska. aden park and ride nie zacheci do pozostawienia auta pod domem jak autibus jest co 50 minut a w szczycie na glownej linii co 20 minut kiedy wiadomo ze przyjedzie masakrystycznie zatloczony. ale z drugiej strony, czy nieprawda jest ze dziura w subwensji oswiatowej jest coraz wieksza i to co rzad oddaje na edukacje jest nawet w polowie niewystarczajace? Czy prad nie drozeje? Czy minimalna nie idzie w gore? Czy inflacja nie szaleje? Mozna winic zuka za wszystko, oczywiscie ze mozna ale trzeba troche pomyslec o tych co biora kase a nie placa np za komunikacje wcale. To krotkowzroczna polityka robienia spoleczenstwu prezentow sie tak konczy i kiedy w koncu do wszystkich to dotrze to...bedziemy pewnie po kolejnych cieciach w kursuowaniu. Nastepene pojda linie nocne a powinny rowniez linie typu 73 ktore nie sluza nikomu, linie ktore dociertaja do Tomaszowic czy Kawki kiedy ludzie placacy podatki w miesicie Lublinie nie moga sie doczekac na swoj autobus. Serio...po co komu linie typu 33, 54, 78, 79, 73...Jak juz musi cos tam jezdzic bo sasiedni gminy zaplacily i sa zawarte umowy to zrobmy racjonalizacje, np linia 3 lub 50...nie moze te 3 razy dziennie pojechac do Tomaszowic? Moze!Odwal się od Kawki. Dzieki 44 wkońcu można normalnie dojechać do Lublina. Dużo starszych osób jeździ z Kawki do Lublina. |
|
Lepiej poczekać kilka min dłużej na autobus niż płacić więcej za bilety, zresztą polecam aplikacje na telefon z rozkładami jazdyKorzystam ze wszystkich aplikacji i albo muszę czekać pół godziny na przystanku albo jechać godzinę z dwiema przesiadkami przez centrum. CZłowiek naiwnie oczekuje zmian na lepsze, a tu wielcy zarządcy idą na łatwiznę i oszczędzają na komunikacji miejskiej. Zamiast zwiększać tempo życia w mieście te niekompetente osoby robią wszystko na odwrót. Dla mnie to skandal i zwijanie Lublina |
|
Panie Krzysztofie mieszkańcy Lublina zapraszają do korzystania z komunikacji miejskiej (a w lecie można też jeździć na rowerze).
|
|
Firma zadłużoną po uszy,a decydenci przed wyborami parlamentarnymi obniżyli wiek pasażerów korzystających z darmowych przejazdów do 65lat.
|
|
A to wszystko w trosce władz o ekologię. Mniejsza ilość kursów ma Zachęcić kierowców osobówek żeby się przesiąść do komunikacji miejskiej. Im mniej kursów tym lepsza oferta dla mieszkańców. Przecież to takie logiczne. Lublin to metropolia, nie wiedzieliście ?
|
|
Kto nie rozumie ze w kazdym miescie, niezaleznie kto tym miastem rzadzi...Torum, Olsztyn, Warszawa, Szczecin...wszedzie, doslownie wszedzie samorzad ma ten sam problem! Na samorzad spycha cie coraz wiecej zadan nie dajac na nie kasy. Dziura w subwencji oswiatowej jest taaaaaka, ze nawet polowy rzad nie oddaje w ramach subwencji a przeciez szkol nikt zamykac nie bedzie, wiec sie szuka oszczednosci. Ale prezenty sie oddaje, jest kasa na dodatkowe swiadczenia gdy gros tych co je pobiraja nie placa za komunikacje . Ja tez jestem wkurzony na ciecia w rozkladach ale mamy najwyzsza od lat inflacje, ceny pradu w gore jak nigdy a przenty typu zwolnijmy z pitu osoby do 26 roku maja sie dobrze a kto to wymyslil? Samorzady? Zuk? nie, to wymyslil rzad , wspanialomyslna polityka rozdawnictwa zaczyna pokazywac swoje prawdziwe oblicze i to sa niestety fakty. Ciec bedzie wiecej, podwyzki tez, takie sa realia, wasze 500 plus bedzie warte 100 zl i to juz niedlugo!
A np szpital na Krasnickiej, tam tez rzadzi Zuk i platforma? Ministrem zdrowia od ponad 5 lat jest Zuk i ktos z platformy?? A urzad marszalkowski, ktoremu podlega szpital, czy Stawiarski jest z platformy???
|
|
PIS na barki samorządów wszelakie podzwyżki zcedował
Wprowadzone niedawno przez Rząd zmiany ustawowe zmniejszające dochody samorządom i zwiększające wydatki na oświatę bez zapewnienia dodatkowych środków finansowych doprowadziły do tego, że musimy ograniczyć miejskie wydatki. Powody są dwa:
➡ uszczuplenie dochodów samorządu przez zmiany w podatku PIT (obliczamy ze Lublin utraci rocznie z tego tytułu ok 65 mln zł dochodów - co odpowiada np kosztom realizowanej aktualnie budowy szkoły i przedszkola przy ul Berylowej, czy szacunkowego kosztu nowej szkoły na Ponikwodzie)
➡ podwyżki dla nauczycieli (do których -jak wynika z przedstawionych samorządom projektu zmian dotyczących subwencji oświatowej-możemy w Lublinie dopłacić z własnych środków blisko 50%).
Dodatkowo uwzględnić należy niewystarczającą subwencję oświatową, której procentowy, należny nam udział, stale się obniża (Miasto Lublin dokłada w bieżącym roku do subwencji kwotę ok. 180 mln własnych dochodów na wynagrodzenia w oświacie i na wydatki rzeczowe).
Zgodnie z Konstytucją obowiązuje tzw "zasada adekwatności", zgodnie z którą samorządom przekazywane są zadania z zapewnieniem środków na ich realizację.
W świetle tej zasady Rząd wprowadzając zmiany w systemie dochodów lub wydatków samorządów musi zapewniać środki na realizację zadań bądź rekompensować zmniejszane dochody. Wprowadzone zmiany w podatku PIT, który w części zasilą dochody samorządów (m.in. zniesienie PIT dla osób do 26 roku życia i zmniejszenie stawki z 18 do 17 procent) oznacza roczny ubytek około 65 mln zł w dochodach Lublina.
W tym roku będzie to już ok. 30 mln złotych.
Samorządy nie są przeciwne obniżeniu podatków, Rząd jednak nie zapewnił samorządom rekompensaty za zmniejszenie dochodów z podatków. Oznacza to, że realizujemy zadania nałożone przez władze centralne przy zmniejszonych dochodach oraz przy ustawowym obowiązku zrównoważenia części bieżącej budżetu miasta (wydatki bieżące muszą równać się dochodom bieżącym).
Musimy więc z tym poradzić sobie sami rezygnując z części inwestycji, a także przyjmując dodatkowo program redukcji wydatków bieżących. Ta sytuacja dotyczy wszystkich samorządów, Lublin nie jest wyjątkowy.
Gdy w maju nauczyciele rozpoczęli strajk, premier obiecał nauczycielskiej "Solidarności" podwyżki płac od września. Rząd zapowiadał, że samorządy dostaną miliard złotych na sfinansowanie tej podwyżki. Niestety ta kwota nie pokrywa kosztów podwyżki, a na dodatek Ministerstwo Edukacji Narodowej postanowiło, że tę subwencję podzieli w taki sposób, że w efekcie największe miasta (w tym Lublin), które prowadzą największe szkoły i zatrudniają najwięcej nauczycieli, będą musiały w znacznym stopniu sfinansować tę podwyżkę - płacąc przy tym za obietnice Rządu.
W 2019 r. Lublin wyda blisko 730 mln mln zł na oświatę i musi wydać jeszcze więcej - subwencja oświatowa przekazywana przez Rząd wynosi zaś w tym roku 453 mln zł i nie wzrośnie.
Dodać należy ze oświata - w świetle Konstytucji i ustaw - to obowiązkowe zadanie państwa realizowane za pośrednictwem samorządów, wręcz powinność państwa wobec obywateli.
|
Strona 5 z 13
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|